שיווק ברשתות חברתיות
המושג שיווק עבר לא מעט תהפוכות בעידן האינטרנט, היום בעידן האינטרנט השיווק כבר אינו שיווק מסורתי אלא שיווק המשתמש ביתרונותיו המופלאים של האינטרנט ואשר מאפשר לכל תוכן להגיע אל היעד המתאים לו.
יש דרכים שונות של שיווק באינטרנט, יש מי שישווק בעזרת בלוג ויש מי שישווק את המוצר שלו בעזרת הפצת מאמרים, ויש מי שישווק בעזרת המדיה החברתית. המדיה החברתית היא בעצם כל הרשתות החברתיות שאנו מכירים החל בפייסבוק וכלה ב- linkedin .
שיווק ברשתות חברתיות הוא כמובן זול יותר משיווק מסורתי ומצליח לבצע פילוח מדויק של קהל היעד, כך אנו מפרסמים את המוצר שלנו בעלויות נמוכות ביותר והוא מצליח להגיע בדיוק אל הקהל שמעוניין בו.
שיווק ברשתות חברתיות הוא שיווק שמאפשר לכל אדם פרטי או גורם עסקי לבצע שיווק והפצה של תוכן כלשהו , ובנוסף לכך לאותו אדם פרטי או גורם עסקי יש יכולת להחליט איזה תוכן הוא מעוניין לקבל בחזרה, ואיזה תוכן כלל לא מעניין אותו.
שיווק ברשתות חברתיות מאפשר לכל עסק או לכל אדם פרטי חשיפה ממוקדת מול קהל היעד הספציפי שלו, כך יכול כל עסק לא רק לחשוף את עצמו מול קהל היעד אלא לנהל איתו דו שיח מתמשך אפקטיבי ושימושי . שיווק ברשתות חברתיות המתבצע באופן נכון יכול מאפשר לגורם המשווק להכיר טוב יותר את צרכניו, את העדפותיהם השונות, את מאפייניהם השונים, ועוד.
עסק המשווק מוצרים שונים יכול באמצעות הרשתות החברתיות לקבל משוב אמיתי של קהל היעד שלו על המוצרים השונים , באמצעות שיווק ברשתות חברתיות השיווק האפשר לעסק להפיק לא מעט תובנות על מוצריו ועל צרכניו, כמו: עד כמה המותג שלנו ידוע ומוכר לצרכנים הפוטנציאליים האם הציבור נאמן למותג שלנו , חשיפת המוצר בפני קהל היעד וקבלת משוב על המוניטין שיש למוצר, ועל עמדת הצרכנים כלפי המוצר
שיווק ברשתות חברתיות מעניק היום לצרכן הפוטנציאלי מעמד של שותף אמיתי שמשפיע על מהלכי החברה, אולם הוא דורש מהגורם המשווק להיות קשוב יותר לצרכנים שלו, ולהיות כנה ודוגרי מול הצרכנים שלו.
מי שיווק מוצר ולא יקשיב לדיעות השונות של הצרכנים, או שיספק להם מידע שקרי על המוצרים השונים, צפוי להפסיד את נאמנותם וכנותם של הצרכנים.
זכויות יוצרים
האתר, טקסט ותצלומים ©
זכויות היוצרים על מאמרים הם רכוש האתר בלבד. אין להוריד, להעתיק, לשכפל או להשתמש בשום חלק מאתר זה ללא אישור בכתב מקנייה טובה באינטרנט בע"מ